Örn: evci, izin, 358, 95/1
 
 
 
 
 

 
 
Resim Yüklenemedi
 

 
Askerlik yeri açıklandıktan sonra yapılacaklar
 
 
Askerlik görevini yapmak üzere zamanında şubeye gittiniz gerekli işlemleri yaptınız ve artık e-devlet'ten askerlik yerinizin belli olacağı günü beklemeye koyuldunuz. Ve o gün geldi acemi eğitim birliğiniz açıklandı peki bundan sonra ne yapacaksınız.

Adım 1 - Sevk Belgesi(Sülüs Kağıdı)

Yeriniz belli olduktan sonraki hafta içinde ya askerlik şubenizden ya da e-devlet üzerinden sülüs kağıdınızın çıktısını almalısınız. *** Eğer B gubu yani 2.grup çıktıysa 1 ay sonra sülüsü alabileceksiniz. Edevlet üzerinden internetten çıktı alma işlemi 1 sefere mahsus yapılıyor bu durumda yazıcı olan bir bilgisayarda alınız veya çıktıyı bir usb ye kaydedebileceğiniz şekilde atmayı unutmayınız. Sülüs kağıdı sizin sevk belgenizdir bunu almazsanız acemi eğitim birliğine teslim olamazsınız sülüs kağıdınız da birliğinize ne zaman teslim olmanız gerektiği saatine kadar belirtilir.
Sülüs kağıdı ne zaman alınır makale linkini de ayrıca okuyabilirsiniz.
Bilgi: A ve B grubu nedir?
 
Adım 2 - PTT Kartı Yol Parası ve İaşe Bedeli

Devlet acemi eğitim birliğine gitmeniz üzere yol parası ve iaşe(yemek) parası vermektedir. Bu paralar 2015 den beri uygulanan yeni sistem ile adreslerinize gönderilen Ptt kartlarınıza yatmaktadır. Ptt kartınızın adresinize ulaşmadığı durumlarda ptt ye gidip kendiniz alabiliyorsunuz. Ptt kartlarınızı aldıysanız bu kartlara, acemi eğitim birliğine teslim olmak üzere gideceğiniz yol ve yemek parasının yattığını kontrol etmelisiniz.

Eğer ptt kartınız gelmedi ise ptt yi arayıp ptt kartınız basılmış mı, basılmamış mı, kargoya verildi mi veya bankot numarasi veriyolar.  444 1 788 arayıp müşteri hizmetinden bu bilgiyi öğrenebilirsiniz.

Eğer ptt kartınız hiç gelmemiş ve basılmamış ise yol ve yemek parasını, ptt şubesine gidip alabilirsiniz. Ptt şubesinden de alamadıysanız son aşamada askerlik şubesinden alabilirsiniz.

Bir zamanlar verilen bu yol parası ve iaşe bedeli az gelirdi ama artık hiç öyle değil hatta gideceğiniz yer için alacağınız otobüs biletinden çoğunlukla daha fazla para verilmektedir.
 

Adım 3 - Çalışanlar İçin Tazminat ve Çıkış

Sülüs kağıdı çıktınız aldıktan sonra işyerinize çıkışınızı verebilirsiniz ve kıdem tazminatınızı artık alabilirsiniz. Bunun için dilekçe örneği Kıdem tazminatı dilekçe örneği linkindedir.


Adım 4 - Alınması Gereken Malzeme Listesi - (Askercell, Pttcell)

Acemi birliğine teslim olmadan önce askeri malzeme alışverişi yapmalısınız ve ihtiyaç duyacağınız malzemeleri temin etmelisiniz. Askere giderken alınması gereken malzeme listesi makalemizi Askere giderken alınması gereken malzemeler linkindedir. Askercell veya Pttcell konusu malzeme listesinde yer almaktadır.

Adım 5- Teslim Olmadan Önce Saç Traşı
Birliğe teslim olmadan önce saç traşını yapmanızı öneririz. Bu konuda hakkındaki yazı: Askere giderken saç traşı

Adım 6- Acemi Birliğine Giderken Sivil Eşya götürülür mü?
Konu hakkındaki makale linki: Acemilikte sivil esya götürülür mü bilgisi
 
 
 
 
 
 
 
 
YORUMLAR
 
 
/ 7
 
Resim Yüklenemedi
Android Telefonu Olanlar İçin Duyuru
***********************
 
Askerlik Tecrübeleri sitesinin android uygulaması bulunmaktadır. Play store yükleme linki : https://play.google.com/store/apps/details?id=enginatalay.askerliktecrubeleri
 
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 05:46
Web sitesinden yazıldı
07.02.2018 tarihine kadar askerlik yönünden sakıncası yoktur Erteleme nedeni;sınıf ve tertibat bekliyor Yerim falan belli olmadı nasıl olacak arkadaşlar çözüm nedie
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 10:38
Android uygulamasından yazıldı
e devletten asal yoklama diye arama yap 5399627661 bulamazsan mesaj at
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 11:04
Android uygulamasından yazıldı
hakkınızda herhangi bir şey bulunamamıştır yazıyor
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 11:09
Android uygulamasından yazıldı
https://www.turkiye.gov.tr/sevk-edilecek-egitim-merkezi kardeş doğru yere baktığından emin ol belki dediğin gibidir ama dikkat et son dakika golü yiyipde songün askere gitmek zorunda kalma:) askerlik şubenle bir görüş derim
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 11:11
Android uygulamasından yazıldı
hakkınızda bir sınıflandırma bulunmamaktadir yazıyor:) sanırım son dk golü yicez
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 11:12
Android uygulamasından yazıldı
yarın muhakkak bir görüş derim ben. şimdiden hepimiz için hayırlı tezkereler
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 11:13
Android uygulamasından yazıldı
amin allah razı olsun
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 21:49
Android uygulamasından yazıldı
kardeşim sen galiba telefondan bakıyosun telefonda öyle diyo bilgisayardan bak bi
 
 
Resim Yüklenemedi
16 Ocak 2018 10:32
Web sitesinden yazıldı
Fatih Ne Yaptın Gidip Öğrendinmi Bendede Öyle Yazıyor ?
 
 
Resim Yüklenemedi
16 Ocak 2018 10:33
Android uygulamasından yazıldı
Çıkmamış askerlik bu nasıl iş anlamadım... obur celp dönemi oda olmazsa öbürüne dediler
 
 
Resim Yüklenemedi
16 Ocak 2018 10:39
Web sitesinden yazıldı
Hadi ya Keşke Bu Dönem Gitsek Bende Öğrenmeye Gitcektim Yinede Gideyim 15 ocakta gel demişti askerlik şubesindeki kadın Hayırlısı Artık
 
 
Resim Yüklenemedi
16 Ocak 2018 10:39
Android uygulamasından yazıldı
muayene olmuşmuydun.. kaç dogumlusun
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 16:51
Android uygulamasından yazıldı
benim askerlik yerim belli olmuş ama ben şuan ögrenciyim ne yapmam gerek.
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 21:57
Android uygulamasından yazıldı
geri dönüş yok kardeş gideceksin hakim kalemini kırmıs
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
14 Ocak 2018 23:58
Web sitesinden yazıldı
abı aksamlar devlet uzerınden dun baktm yalnız AŞAĞIDA KİMLİĞİ YAZILI YÜKÜMLÜNÜN 07/02/2018 TARİHİNE KADAR ASKERLİK İŞLEMLERİ YÖNÜNDEN BİR SAKINCASI YOKTUR yazmakta ben kasımda tecılımı bozdurdum 93luym martamı kaldım hiç bir şey anlamadm yardımc olurmusunuz
 
 
Resim Yüklenemedi
15 Ocak 2018 00:56
Android uygulamasından yazıldı
e devlete bilgisayardan gir ve arama yerine askerlik er sınıflandırma yaz ordan çıkartıyosun sülüsü
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
15 Ocak 2018 15:41
Android uygulamasından yazıldı
ben e devletten baktım ama adınıza bilgi bulunmamaktadır diyo bu ne demek şubatta gitmiycekmiyim
 
 
Resim Yüklenemedi
15 Ocak 2018 16:09
Android uygulamasından yazıldı
nerden baktın askerlik durum belgesindenmi oksa er sınıfladırma sonucundanmı
 
 
Resim Yüklenemedi
15 Ocak 2018 16:09
Android uygulamasından yazıldı
bide bilgisayardan bak telefon açmiyo sulüs belgesini
 
 
Resim Yüklenemedi
15 Ocak 2018 16:11
Android uygulamasından yazıldı
valla bilgisayardan da baktım şimdi er sınıflandırma sonucundan,adınıza bilgi yoktur diyo
 
 
Resim Yüklenemedi
16 Ocak 2018 11:03
Android uygulamasından yazıldı
asal yoklama adı altında ara birde ve askerlik şubenden muhakkak bilgi al
 
 
Resim Yüklenemedi
19 Ocak 2018 14:26
Android uygulamasından yazıldı
mayısın 2 sinde teslim oluyorum
 
 
Resim Yüklenemedi
19 Ocak 2018 17:58
Web sitesinden yazıldı
aynısı bendede yazıyor bende mayıs 2 de teslim oluyorum kardeşim
 
 
Resim Yüklenemedi
19 Ocak 2018 18:02
Android uygulamasından yazıldı
askerlik yeri ne zaman belli olacak kardeşim
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
16 Ocak 2018 21:50
Android uygulamasından yazıldı
beyler arkadaşlarımin evine kart gelmis parasını da aldılar bana ptt kart gelmedi şubeye gittim sistemde kaydin bulunmuyor diyor bu ne saçma iş?
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
17 Ocak 2018 22:55
Web sitesinden yazıldı
Benim Celp Grubu 1 1 İNCİ P.EĞT.TUG.K.LIĞI/MANİSA MERKEZ Burdamısınız yiğitler
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
18 Ocak 2018 01:34
Android uygulamasından yazıldı
arkadaşlar 31aralık 2017 tecilim bitti hala muayene olmadım bian önce gideyim diye şuan sistemlere düşmüşmüdür yardımcı olurmusunuz
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
18 Ocak 2018 02:48
Android uygulamasından yazıldı
Arkadaşlar askerdeki en kolay görevler neler :) mesela santralci yada kazancı gibi neler rahat
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
18 Ocak 2018 14:32
Android uygulamasından yazıldı
SEFERİHİSAR MUHABERE 98/1/B giden arkadaşlar mesaj atsınlar. Whatsapp grubu kuruyoruz. 0541 239 27 91
 
 
 
 
 
Resim Yüklenemedi
18 Ocak 2018 23:28
Web sitesinden yazıldı
Arkadaşlar e devletten belge oluştur diyorum en yakın şubeye gidin diyor sizdede öylemi
 
 
Resim Yüklenemedi
19 Ocak 2018 18:24
Android uygulamasından yazıldı
bendede aynısını diyo
 
 
 
 
 
 

YORUM SAYFALARI
 

/ 7
 
 
 
 
 
 
 
YORUM YAZ
 
 
Yorum yapmak için üye girişi yapmalısınız.
 
 

 
SORU SOR & TECRÜBENİ PAYLAŞ
 
Burada
 
Aklınıza takılan her soruyu sorabilir site yönetim ekibi veya diğer ziyaretçilerden cevap alarak sorunuza cevap bulabilirsiniz.
 
Askerlik tecrübelerinizi paylaşabilir yeni askere gidecek kişileri bilgilendirebilirsiniz.
 
Soru sormak veya tecrübe paylaşmak için linki tıklayınız.
 
 
Yukarı Çık